sexta-feira, 24 de dezembro de 2010

Apple com domínio no mercado da música

"Despite unrelenting competition from numerous online music vendors—particularly Amazon—iTunes has managed to actually increase its market share. The music service now makes up 66.2 percent of the online music market, according to new numbers from NPD, with Amazon coming in second with 13.3 percent for the third quarter of 2010.

iTunes has managed to increase its share from 63.2 percent earlier this year, even as Amazon has made aggressive efforts to chip away at iTunes' customer base and artist exclusives. In fact, Amazon was so good at pushing its "Daily Deal" promotions (deeply discounted albums of hot bands) that Apple apparently felt threatened by it—an anonymous music industry exec said earlier this year that Apple was stepping up pressure on artists to avoid Amazon's music promotions, lest they lose their valuable marketing support from iTune(...)" in ArsTechnica

É interessante ver que, apesar de esforços de numerosas empresas, a Apple continua a dominar esta área. Com 66% do mercado é fácil perceber o poder que a companhia de Steve Jobs tem actualmente. Seria interessante que surgissem, com força, novos players (tal como a Amazon) e que fizessem realmente frente à Apple. Novos modelos de negócios, ofertas diferentes, etc, tudo seria útil e, como se sabe, quanto maior a variedade de oferta e concorrência melhor é para o utilizador final - quer em termos de de qualidade quer em preço.

Um assunto para acompanhar com interesse.

L.

2 comentários: